سراب سردترین شهر ایران

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته سراب با ۱۱ درجه زیر صفر سردترین شهر کشور شد.

آقای امیدفر گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شهر‌های ورزقان با دمای منفی ۹ درجه و دیزین پایین با دمای منفی ۸.۷ درجه سانتیگراد به ترتیب به عنوان دومین و سومین شهر‌های سرد کشور ثبت شدند.

وی با بیان اینکه در این مدت مردم بیشتر شهر‌های آذربایجان شرقی دمای زیر صفر درجه را تجربه کردند اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته جلفا در گرمترین زمان با دمای ۱۳ درجه سانتیگراد گرمترین شهر استان بود.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان آذربایجان شرقی گفت: در این بازه زمانی دمای تبریز در گرمترین زمان به ۹ درجه بالای صفر و در سردترین زمان به سه درجه زیر صفر رسید و دمای فعلی این شهر یک درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین زمان یک درجه کاهش یافت.

آقای امیدفر ادامه داد: بر اساس آخرین نقشه‌های پیشیابی هواشناسی و تصاویر ماهواره ای تا پایان هفته پدیده خاصی در جو استان روی نخواهد داد و وضعیت در سطح پایدار خواهد بود.

وی با بیان اینکه در این مدت تغییرات محسوس دمایی نیز روی نخواهد داد یادآور شد: با توجه به پایداری و سکون جو در صورت کنترل نشدن منابع آلاینده غلظت و انباشت آلاینده‌های جوی در شهر‌های پرجمعیت و صنعتی استان به ویژه تبریز افزایش یافته و کیفیت هوا پایین می‌آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.